بیمارستان تریتا که یک بیمارستان فوق تخصصی می باشد، در شمال غرب تهران یعنی منطقه ۲۲ ، واقع شده است. منطقه ۲۲ شهر تهران در سال های اخیر ، رشد چشمگیری از نظر ساخت و ساز و افزایش جمعیت داشته است. این منطقه دارای الگوی شهر سازی و معماری خوبی می باشد. چون جزء مناطق نوساز کلان شهر تهران است. در طرح تفضیلی منطقه، قرار گیری بیمارستان تریتا در مسیر اتوبان ها ( بزرگراه تهران- کرج ، بزرگراه همت ، بزرگراه تهران- شمال ، بزرگراه رسالت و بزرگراه آزادگان ) و هچنین نزدیکی آن به شهرک های گلستان ( راه آهن ) ، شهرک باقری ، شهرک صیاد ، شهرک آسمان و بقیه محله های منطقه ۲۲ ، جایگاه این بیمارستان را کاملا منحصر به فرد گردانده است. بیمارستان تریتا سابقه فعالیت ۷ سال خدمات درمانی را در منطقه دارد. لازم به ذکر است که این اورژانس و بیمارستان با زیر بنای بیش از ۲۲,۰۰۰ متر در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در ۱۸ طبقه احداث شده است. این بیمارستان برای ۲۰۰ تخت بیمارستانی طراحی شده که قابلیت افزایش نیز دارد. البته فعلا ۱۱۲ تخت فعال دارد.

هنگام تاسیس و راه اندازی اورژانس و بیمارستان تریتا، هیئت موسس آن، با در نظر داشتن شرایط اقتصادی، قیمت زمین، دسترسی به شبکه حمل ونقل، آلودگی محیط ، خاک منطقه و امنیت طبیعی در برابر خطراتی چون سیل و زلزله، فاصله از مراکز درمانی دیگر، تراکم جمعیت و سایر موارد، نهایتا پس از ۸ ماه مطالعه و بررسی، با یک مکان یابی بهینه و اصولی، این نقطه از منطقه ۲۲ را انتخاب نمودند.  البته این پروژه نیازمند صرف هزینه، زمان بسیار و تشکیل جلسات متعدد داشته و در سال ۱۳۸۵ شرکت ابوریحان طب آریا جهت پشتیبانی فعالیت های پروژه با تلاش هیئت مدیره ( به مدیریت جناب آقای دکتر خلیل نژاد) تاسیس گردید. حدودا تا سال ۹۱ هم کار ساخت و تجهیز بیمارستان بطول انجامید.

 

امکانات بیمارستان تریتا

این مرکز شامل اقامتگاه جهت همراهان بیمار ، وجود تالار همایش جهت انجام همایش های پزشکی و غیر پزشکی ، مجموعه ی مجزای ساختمان پزشکان هم می باشد. بیمارستان تریتا با داشتن تجهیزات پیشرفته و تیم پزشکی متخصص و همچنین کادر تخصصی و فوق تخصصی با دانش و تجربه کافی در داخل کشور و مقیم خارج از کشور سعی در ارائه خدمات درمانی خوب به بیماران و مراجعان می نماید. ضمنا این بیمارستان برای جذب گردشگران خارجی با حفظ استانداردهای درمانی و ایجاد محیط زیبا و آرام در تلاش می باشد.

 

بخش های بستری بیمارستان تریتا

CCU – ICU   جنرال – جراحی عمومی – داخلی – نوزادان – زنان

 

بخش های ویژه بیمارستان تریتا

اتاق عمل – اورژانس – بلوک زایمان

 

بخش های کلینیک بیمارستان تریتا

جراحی عمومی – ارتوپدی – نفرولوژی – روانشناسی – داخلی – جراحی مغز و اعصاب – داخلی خون – آنکولوژی – ENT – زنان و زایمان – جراحی توراکس – ارولوژی – جراحی فک و صورت – اعصاب و روان ( روانپزشکی ) – داخلی ریه – عفونی – قلب و عروق – داخلی اعصاب – جراحی پلاستیک – اطفال – داخلی کبد و گوارش – شنوایی سنجی – غدد – فیزیوتراپی – تغذیه درمانی

 

بخش های پاراکلینیک بیمارستان تریتا

آزمایشگاه طبی – اندوسکوپی – کولونوسکوپی – سی تی اسکن – تصویر برداری MRI – CT SCAN – ماموگرافی – رادیولوژی – سونوگرافی – آزمایشگاه پاتولوژی – بیوشیمی – هماتولوژی – میکروب شناسی ژنتیک – داروخانه

 

بیمه های طرف قرارداد بیمارستان تریتا

آسیا – البرز – کانون سر دفترداران و دفتر یاران – آتیه ساز حافظ – میهن – آرمان – کمک رسان – شرکت بیمه نوین – پاسارگاد – کارآفرین – معلم – سامان – کوثر – رازی – بیمه ما – بانک کشاورزی – بانک سپه – بانک ملت – بانک تجارت – بانک مرکزی – بانک مسکن – بانک صادرات

 

بیمارستان تریتا

بخش زنان و زایمان بیمارستان تریتا

بخش زنان و زایمان بیمارستان تریتا، بخش آسمان آبی نام دارد که در مجاورت بخش جراحی زنان یا بخش گل سرخ واقع شده است. این بخش دارای مدرن ترین تجهیزات پزشکی است و در طبقه چهارم بیمارستان تریتا قرار دارد. در بلوک زنان و زایمان بیمارستان فوق تخصصی تریتا، بهترین متخصصان زنان و زایمان و نیز پرستاران مجرب حضور دارند. شیفت کاری پرستاران بدین شرح است:

شیفت صبح: چهار ماما و یک مامای مسئول و یک کمک پرستار از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰

شیف عصر: دو ماما و یک کمک پرستار از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۹

شیف شب: دو ماما و یک کمک پرستار از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۰۷:۰۰

 

امکانات بلوک زنان و زایمان بیمارستان تریتا

  • درب مشترک با بخش زنان جهت انتقال هر چه سریعتر بیماران
  • اتاق معاینه جهت ادمیت و تریاژ بیماران
  • دو اتاق تحت نظر که هرکدام دارای سه تخت جهت بیماران بستری است
  • دو اتاق زایمان که هر کدام دارای یک تخت زایمان به صورت خصوصی است

شایان ذکر است که تجهیزات بخش زنان و زایمان بیمارستان تریتا و نیز فضای فیزیکی آن دارای استانداردهای لازم هستند. برای ارتقای مهارت پزشکان و ماما ها، یک سری دوره های آموزشی چه در داخل بیمارستان و چه در خارج آن به طور مداوم برگزار می گردد. در هر زمان از شبانه روز حتما یک نفر متخصص زنان در بیمارستان حضور دارد تا به مشکل زنان باردار کمک نماید. جهت افزایش آگاهی و اطلاعات خانواده‌ها و پدر‌ها و مادر‌ها، کلاس های مراقبت های پیش از بارداری و در حین بارداری و پس از زایمان برگزار می شود. تا والدین محترم با کسب اطلاعات لازم این دوران را با آسودگی خیال بیشتری طی کنند. امکان حضور مامای همراه در تمامی مراحل حضور مادر در بیمارستان بنا به خواست خود مادر وجود دارد. در زمان زایمان می تواند یک نفر همراه در کنار مادر حضور داشته باشد. همچنین بعد از هر زایمان دکتر اطفال نوزاد را معاینه می کند.

این بیمارستان تشویق مادران به زایمان طبیعی را سرلوحه کار خود قرار داده است. چون بر طبق تحقیقات انجام گرفته، حدود ۱۰ درصد زایمان ها به صورت سزارین انجام می گیرد. در صورتی که در کشور ما آمار سزارین در سال های گذشته بسیار بیشتر از زایمان طبیعی بوده که مهمترین دلیل آن ترس مادران ذکر شده است. بیمارستان تریتا در این راستا با برگزاری کلاس های مراقبت های بارداری در جهت افزایش آگاهی مادران باردار حرکت نموده است. همچنین بیمارستان تریتا برای ترویج هر چه بیشتر زایمان طبیعی، از دارندگان بیمه های مکمل و طرف قرارداد وجهی به عنوان فرانشیز دریافت نمی نماید. و سعی دارد با کاهش هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان تریتا، مادران را به زایمان طبیعی که روند فیزیولوژیک بدن است، تشویق نماید.

بخش زنان و زایمان بیمارستان تریتا

چگونه بهترین بیمارستان را پیدا کنیم؟

در حال حاضر بعضی بیمارستان‌های کشور ایران در ردیف بهترین بیمارستان‌ های منطقه خاورمیانه هستند. حتی برخی از بیمارستان ‌های خصوصی توانسته‌ اند به شهرت بین‌المللی دست یابند و جذب توریست خارجی و گردشگرهای درمانی داشته باشند. در ۳ سال اخیر، گردشگران زیادی به بهانه‌ درمان به ایران مراجعه می‌کنند. البته هزینه‌ پایین درمان در ایران عامل اساسی آمدن این همه توریست بوده است. ولی کیفیت بیمارستان‌ها و وجود پزشکان مجرب هم نقش مهمی ایفا کرده است.

روشهای انتخاب بهترین بیمارستان برای بیماران

شناسایی بهترین بیمارستان شاید به نظر ساده برسد، اما در عمل چندان ساده نیست. بدیهی است که شما می‌خواهید این شناسایی را قبل از دچار شدن به یک وضعیت اضطراری انجام دهید. برای مثال می توان با مقایسه بیمارستان ها در پشتیبانی و قبول کردن انواع بیمه و طرف قرارداد بودن با آنها دریافت که کدام بیمارستان‌ها میزان مرگ ‌ومیر کمتر از حد میانگین برای پنج عارضه پزشکی – ازجمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و ذات‌الریه و عمل جراحی دارند. همچنین کدام بیمارستان‌ها میزان‌ های بالاتر از میانگین بستری مجدد برای همین بیماری‌ها و عمل جراحی مجدد را دارند.

همچنین می توان از طریق جستجوی اینترنتی اخبار مربوط به هر بیمارستان و بررسی نظرات مراجعان به آن، با فضای فعلی بیمارستان تا حدودی آشنا شد. البته به علت پیچیدگی بررسی همه این اطلاعات، اغلب بیماران هیچکدام از این شیوه ها را انتخاب نمی‌کنند. بسیاری از بیمارها ، به توصیه‌ های دکتر خود بیشتر توجه می‌کنند. دکتر‌ها به دلیل اینکه اغلب با نظام مراقبت بهداشتی و پزشکی سر و کار دارند، بهتر از بیماران می‌توانند کیفیت خدمات و محیط بیمارستان‌ها را ارزیابی کنند.

در واقع شهرت بیمارستان‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی بیماران و پزشکان ، برای تصمیم‌گیری درباره بیمارستانی که باید به آن مراجعه کنند،‌ تاثیر زیادی می پذیرد. بیماران به‌ جای کیفیت بالینی ، که تحلیل آن برایشان مشکل است. ممکن است برحسب میزان رضایت خودشان، اعضای خانواده‌ شان و یا دوستانشان از درمان در یک بیمارستان ، درباره آن قضاوت کنند. این چیزی است که آنان می‌توانند به‌ طور غیر مستقیم تجربه کنند و به شکلی آسان‌ از تجربه دیگران خیلی خوب استفاده کنند. خوشبختانه اغلب بررسی‌ها نشان می‌دهند که رضایت بیماران با معیارهای بالینی کیفیت مراقبت ، هماهنگی دارد. برای مثال، رضایت بیمار با تعداد کمتر نیاز به بستری مجدد در بیمارستان، میزان مرگ ‌ومیر ناشی از عدم مراقبت ها در بیمارستانی و نیز کیفیت بهتر جراحی  و دوران بهبود و نقاهت، ارتباط زیادی دارد.

بیمارستان‌ها نیز می‌تواند از راه‌هایی که شاید در ظاهر ، ارتباطی با خدمات مراقبتی ندارد، تجربه بیماران در هنگام بستری بودن را بهبود ببخشند. وجود تلویزیون‌ها و مبلمان بهتر در اتاق‌ها یا لابی با امکانات بیشتر، شاید در ظاهر میزان مرگ ‌ومیر را کاهش نمی‌دهند. اما ممکن است بیماران و همراهان آنها را راضی‌تر کنند.  حتی وجود راهنما ها و تابلو های بهتر و بیشتر در کسب آرامش بیماران و همراهان آنها بسیار موثر است. بنابراین نباید گمان کرد که رضایت بیشتر بیماران ، فقط به معنای پیامدهای پزشکی بهتر است. اما فراموش هم نکنید که بررسی کردن رتبه کیفیت بیمارستان و مشاوره با پزشک مجرب ، درباره جایی که می‌توان بهترین مراقبت را دریافت کرد، می‌تواند به شما در این مسیر بسیار کمک کند. حتی ممکن است زندگی شما را نجات دهد. البته عواملی مانند هزینه‌ ای که برای درمان درنظر گرفته‌اید، نزدیکی به منزل و راحتی در رفت و آمد یا وجود پارکینگ مناسب در اطراف بیمارستان، تیم پزشکی متخصص ، پرستاران و کارکنان دلسوز و با اخلاق و همچنین تمیزی محیط و اتاق ها و راهرو های بیمارستان خیلی با اهمیت است. ضمنا مجهز بودن بیمارستان به دستگاه های مدرن روز بسته به درمانی که نیاز دارید جز دیگر عوامل تاثیر گذار هستند که همه به آن توجه دارند. امیدواریم همیشه سلامت و بهروز باشید و هیچگاه نیازمند مراجعه به مراکز درمانی نباشید.

آدرس بیمارستان تریتا: تهران، منطقه ۲۲، دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)، میدان موج ، ۴۵ متری ارغوان ، خ خرم آباد ، خ نهاوند

تلفن بیمارستان تریتا: ۴۷۲۴۱۰۰۰

برای کسب اطلاعات بیشتر از مراکز پزشکی و درمانی، فرهنگی و آموزشی، خدمات عمومی، مراکز تفریحی و گردشگری ، باشگاه های ورزشی ، مجتمع های تجاری و مغازه های خدماتی در منطقه ۲۲ تهران ، حتما به وب سایت محله ما که راهنمای شهری منطقه ۲۲ می باشد مراجعه نمایید. در وب سایت محله ما ، کسب و کارها و مراکز خدماتی بسیاری که در منطقه ۲۲ واقع شده اند،‌ برای شما عزیزان معرفی شده است.

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. سعیده کاوه زاده

    سلام. من خیلی دنبال بیمارستان و اورژانس مجهز داخل منطقه ۲۲ بودم. تشکراز اینکه بیمارستان تریتا را معرفی کردید.امیدوارم همیشه سلامت و سرزنده باشید

  2. حسینی

    سلام.بجز بیمارستان تریتا بقیه بیمارستان های منطقه هم لطفاً معرفی کنید. تشکر

  3. تینا

    بیمارستان خوبی هست فقط ای کاش هوای بیماران را بیشتر داشتن

  4. م فرید

    بیمارستانی پولکی و الکی در تهران و با این همه امکانات و لی با بی سوادی و بی مسئولیتی و بی وجدانی

  5. الی

    علاوه بر اینکه بی سواد هستند .فقط چشمشون دنبال پوله. در اون بیمارستان آنقدر به بیمار ما مورفین تزریق کردن که دور از جون شبیه معتاد ها شده بود و همچنین یک سکته قلبی بیمار رد کرده و آنها متوجه نشده بودند . با حال وخیم بیمار اون رو خودسرانه از ICU به بخش منتقل کرده و پس از آن که حال بیمار وخیم تر شده با این حال که می‌دانستند بیمار یک بار کرونای شدید گرفته بود و ۹۰ درصد ریه اش درگیر بوده به تنفس بیمار در بخش توجهی نداشتند و این عمل باعث شد بیمار به CCUمنتقل شود. بیمارستان فقط دنبال پول است .بدون توجه به بیمار و حفظ سلامتی و تلاش برای بهبود بیمار……!!!!!
    واقعا ارزش نداره.

  6. احمدی

    بدترین بیمارستان، عدم پاسخگویی به مریض و همراه. دریافت مبالغ اضافی.برخود نامناسب‌. بستری بی مورد بیمار ‌. بسیار بیمارستان مزخرف و بدرد نخوری است.

  7. شرافت

    امکانات و موقعیت ، ساختمان خوبی دارد ولی هیچگونه تاکید میکنم هیچگونه نظارتی به عملکرد کادر درمان ندارند
    پرستاران در بخش ها یا سرشون تو گوشی موبایل هست یا باهم گپ میزنن و زمانی که شما فکر میکنید دارن کار میکنند در واقع اسناد مورد نیاز بیمه های پایه و مکمل را تکمیل میکنند
    زمان ویزیت بیمار بستری دکتر و پرستار به سرعت برق باد از کنار تخت مریض رد میشن به دقیقه نمیکشه رفت تا روز بود
    به غیر موارد فوق پدر من تو این بیمارستان عفونت بیمارستانی گرفت و فوت کرد